[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Wpis ten skierowany jest do osób stawiających swoje pierwsze kroki z systemem zarządzania treścią jakim jest WordPress. W artykule omówimy podstawowe pojęcia związane z administracją nowej strony.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”32px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Logowanie do panelu administracyjnego

Aby rozpocząć edycję naszej strony należy zalogować się do panelu administracyjnego. W tym celu wpisujemy w przeglądarkę www.adrestwojejstrony.pl/wp-admin
wp-admin jest katalogiem tworzonym podczas instalacji systemu, jeżeli po instalacji jego nazwa została zmieniona (np. na “panel-administracyjny”) to musimy wziąć to pod uwagę przy logowaniu się do systemu i wpisać adres z nazwą nowego katalogu np. www.adresmojejstrony.pl/panel-administracyjny[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image image=”674″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Personalizacja strony

Każdą nową stronę należy nazwać oraz ustawić dla niej opis, który będzie widoczny w Google (oczywiście w przyszłości warto zapoznać się z wtyczkami odpowiadającymi za SEO).
W tym celu z menu znajdującego się po lewej stronie wybieramy USTAWIENIA a następnie OGÓLNE. Po załadowaniu się strony ujrzymy widok, w którym będziemy mogli ustawić między innymi: tytuł oraz opis strony, adres ten jest wykorzystywany do spraw administracyjnych, format daty i godziny itp. Po ustawieniu opcji, które nas interesują należy kliknąć przycisk znajdujący się na dole strony “ZAPISZ ZMIANY” [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image image=”675″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Dodawanie wpisów, aktualności, nowych kategorii

Aby dodać nowy wpis należy wybrać z menu po lewej stronie WPISY a następnie DODAJ NOWY. W otwartej karcie wpisujemy tytuł oraz treść wpisu. Na koniec wybieramy kategorię do której ma być przypisany nowy wpis, uzupełniamy tagi i klikamy OPUBLIKUJ.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image image=”678″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Dodawanie miniatury (obrazka) do naszego wpisu.
Aby urozmaicić wygląd naszego wpisu, możemy w tym celu utworzyć miniaturę, która pokaże się przy wpisie. Aby tego dokonać podczas edycji lub dodawania nowego wpisu, należy odszukać pozycję OBRAZEK WYRÓŻNIAJĄCY. Opcja ta znajduje się z prawej strony pod KATEGORIAMI oraz TAGAMI. Wybieramy “ustaw ikonę wpisu” i wskazujemy interesującą nas grafikę. Na koniec pozostaje opublikować lub zaktualizować wpis.

Aby stworzyć nową kategorię wpisu należy z menu wybrać WPISY a następnie KATEGORIE. W załadowanej karcie wypełniamy odpowiednie pola (nazwa oraz uproszczona nazwa) i klikamy DODAJ NOWĄ KATEGORIĘ. Od tej chwili nowe wpisy możemy przypisywać do utworzonej kategorii.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”32px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

MEDIA czyli dodawanie zdjęć, dokumentów oraz innych plików do naszej strony

Aby dodać nowe pliki do naszej strony należy wybrać z menu zakładkę MEDIA a następnie DODAJ NOWE. Wybrany plik wystarczy przeciągnąć na otwartą kartę lub podać jego lokalizację klikając WYBIERZ PLIK.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image image=”680″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Wgrane na stronę pliki możemy następnie przeglądać w zakładce BIBLIOTEKA oraz wstawiać na stronę.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”32px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Dodawanie nowych podstron do naszego serwisu

Z menu po lewej stronie wybieramy STRONY a następnie DODAJ NOWĄ.
Postępujemy tak samo jak przy dodawaniu zwykłego wpisu pomijając tagi oraz kategorie. Po wypełnieniu wszystkich pól zatwierdzamy stronę po przez opcję PUBLIKUJ. Jeżeli z jakiegoś powodu nie możemy dodać całej treści i chcemy zrobić to później, możemy zapisać naszą aktualną pracę opcją ZAPISZ SZKIC.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”32px”][vc_column_text]Edycja podstron w naszym serwisie.
Aby wy edytować istniejącą już podstronę należy wybrać z menu STRONY a następnie WSZYSTKIE STRONY. W załadowanej karcie pokażą się wszystkie strony, które utworzyliśmy w naszym serwisie. Po najechaniu kursorem na interesującą nas podstronę pokażą się dodatkowe opcje. Wybieramy EDYTUJ i wprowadzamy poprawki. Po zakończeniu pracy wybieramy AKTUALIZUJ. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image image=”683″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]

By | 2014-10-02T17:47:59+00:00 Październik 1st, 2014|Strony www|